Jälgi mind Facebookis

Internetis leidub palju artikleid, kuidas kodulehe optimeerimine parandab kodulehe leitavust otsingumootorites. Vähe on aga nö. samm-sammulisi juhendeid selle tegemiseks. Järgnevas postituses toon välja 5 olulisemat tegevust kodulehe leitavuse parandamiseks. Siinjuures keskendun WordPressi platvormil olevatele kodulehtedele.

Enne konkreetsete sammude juurde minemist peab paigaldama kodulehele Yoast SEO plugina. Kui sa vajad plugina paigaldamisel abi, siis vaata, kuidas käib plugina paigaldamine WordPressis.

Kui Yoast SEO plugin on paigaldatud, siis kodulehe admin keskkonnas leiab postituse või sisulehe alt Yoast SEO sektsiooni. Seal saab kõik vajalikud lehekülje sisu puudutavad META andmed lisada. Enne andmete lisamist on vaja määrata Focus keyword ehk see sõna või fraas, mille järgi sa soovid, et sinu leht oleks otsingumootorist leitav.

1. Märksõnaga tiitli lisamine

Google otsingumootori jaoks on lehekülje tiitel üks olulisemaid parameetreid. Tiitel peab olema läbimõeldud ning sisaldama soovitud märksõna. Tiitli pikkus peaks jääma vahemikku 50 kuni 65 tähemärki.

Tiitli lisamiseks kliki Yoast SEO aknas Edit snippet nupul ja sisesta tiitel SEO title veergu.

Kodulehe optimeerimine

2. Veebiaadressis märksõna sisestamine

Veebilehe aadress ehk URL võiks sisaldada lehega seotud märksõnu. Aadressi muutmisega olemasolevatel lehtedel aga ole ettevaatlik, selle käigus võid sa toimivad lingid katki teha. Kui sa ei oska teha 301 redirect suunamisi, siis võid sa aadressite muutmisega teha rohkem kahju kui kasu.

Aadressi saad muuta Yoast aknas Slug veerus.

Kodulehe optimeerimine

3. Unikaalse meta kirjelduse lisamine

Sageli puudub lehtedel meta kirjeldus e. meta description. Heal juhul on kõikidele lehtedele lisatud ühesugune kirjeldus. Igal lehel aga peaks olema unikaalne kirjeldus. Meta kirjeldus peab olema kuni 150 tähemärki pikk ja üleskutsuv, mis paneb külastaja otsingutulemusele klikkima.

Meta kirjelduse lisamiseks sisesta kirjeldus Meta description aknasse.

Kodulehe optimeerimine

4. Pealkirjade kasutamine

Lehel peaks olema üks H1 pealkiri ning mõned alampealkirjad H2, H3 jne. Pealkirjas võiks kasutada ka märksõnu. Sellisel juhul on see jälle rohkem esile toodud ja kodulehe optimeerimine paraneb.

Pealkirju saad määrata artikli sisuaknas.

Kodulehe optimeerimine

5. Piltidele kirjelduste lisamine

Igal lehel võiks kasutada vähemalt ühte pilti kuhu on lisatud ka kirjeldus, mis sisaldab märksõna.

Pildile kirjelduse lisamiseks ava pildi parameetrid ning sisesta kirjeldus Alternatiivtekst reale või meedifailide all Alt-tekst reale.

Kodulehe optimeerimine

Yoast SEO analüüsi abil on kodulehe optimeerimine lihtsam

Yoast SEO akna lõpus on kommentaarid ehk Analysis. Neid järgides saavutad kodulehe optimeerimisel kindlasti edu. Seal on värvide järgi ära toodud, et millised muudatused on olulised (punase täpiga) ja parandavad kodulehe leitavust. Samuti on lehtede ja postituste loetelus SEO veerg, kus on näha, et kas postitus on hästi optimeeritud või mitte.

Kui sulle tundub endiselt kodulehe optimeerimine keeruline või liialt mahukas, siis võta minuga ühendust ning ma saan sind selles osas aidata.